top of page
חיפוש

איך כותבים קורות חיים ?


קורות החיים מהווים מסמך שיווקי, זהו כרטיס ביקור בו יופיעו פרטים אישיים ורצף מתומצת של עבודות, לימודים ופעילויות אחרות שלכם במהלך כל השנים.

קורות חיים אמורים להיות מתומצתים ומדויקים, כתובים בשפה רהוטה ומכוונת למשרה המבוקשת.


הרבה מעסיקים משתמשים בתוכנות הממיינות את קורות החיים לפי מילות המפתח המופיעים בתיאור המשרה. המעסיקים מתייחסים בתחילת המיון רק לקורות חיים שעונים על ציפיותיהם וצרכיהם בהתאם להגדרות שהוגדרו מראש על פי מאפייני המשרה.

רק לאחר שעוברים את המיון הראשוני עוברים לשלב הבא, שבו כבר תפגשו פנים אל פנים את המעסיק הפוטנציאלי שלכם.


על מנת לכתוב קורות חיים כאלו יש להקפיד על שלבי הכנה מסודרים:


1. לאסוף את כל הפרטים האפשריים על המשרה, החברה, התנאים ואפילו על מנהל כוח אדם, מנהל המחלקה שבה תועסקו לכשתגוייסו, לנסות לאפיין מי האדם שאתם עומדים להיפגש איתו (בדיוק כמו פגישת מכירות שבא אתם מגיעים מוכנים לפגישה עם הידע הרחב ביותר על הלקוח שמולכם).


2. בנוסף עליכם לבחון את השאלה הבסיסית - האם אני מתאים/ה למשרה? האם אני עונה על הקריטריונים הבסיסיים?

הכנה וארגון אופטימליים של כל הכישורים, היכולות וההישגים שלכם יוכלו להשיג לכם את המשרה המיוחלת, ופעמים רבות מסמך קורות החיים יהיה ההבדל בין קבלת התפקיד לאי-קבלת התפקיד.



טיפים חשובים:


· יש לנסח את קורות החיים באופן ממוקד וענייני ולציין אך ורק פרטים נכונים.

· יש לתת לאדם נוסף לעבור על קורות החיים על מנת להימנע משגיאות כתיב.

· יש לשמור את קובץ קורות החיים תחת השם שלכם בלבד.

· יש להבליט כישורים והישגים רלוונטיים לתפקיד המבוקש.

· יש להשתמש באותם מילים שמשתמשים בהודעת הדרושים.




כללים לבניית קורות החיים:


קורות החיים מורכבים ממספר פרקים עיקריים, כאשר סדר הפרקים משתנה בהתאם לרלוונטיות שלהם למשרה המבוקשת. את קורות החיים כותבים בסדר כרונולוגי הפוך (מהתאריך האחרון לראשון).



1. פרטים אישיים: הפרטים הרלוונטיים הינם בדרך כלל שם ושם משפחה, פרטי התקשרות (דואר אלקטרוני, טלפון נייד), כתובת מגורים, ניתן לציין שנת לידה, שנת עלייה וארץ לידה.


2. השכלה: מומלץ לציין את שנת ההתחלה והסיום, תחום הלימודים, מוסד הלימודים, סוג התעודה והצטיינות (במידה ויש). במידה ויש קורסים והשתלמויות רלוונטיים למשרה יש לציין גם אותם.


3. ניסיון תעסוקתי: יש לפרט מהם התפקידים העיקרים והמרכזיים שביצעת. יש לציין את תקופת ההעסקה (שנת התחלה ושנת סיום), שם החברה ותפקיד. יש לכלול בתיאור התפקיד מיומנויות והישגים, התמחויות ופרויקטים. חשוב להדגיש ניסיון רלוונטי למעסיק אליו אתה פונה.


4. שירות צבאי / לאומי: במידה ואין לך עדיין ניסיון תעסוקתי, ניתן להתייחס אל השירות הצבאי/לאומי שלך כאל ניסיון כזה. יש לציין את תקופת השירות, חיל ותפקידך. יש לפרט תחומי אחריות ומיומנויות שרכשת במסגרת השירות.


5. פעילות חברתית/התנדבותית: יש לציין פעילות חברתית בה לקחת חלק במהלך התואר או במסגרת לימודי התיכון. יש לפרט את שנת תחילת הפעילות ושנת סיומה ולציין מה היא כללה.


6. שפות: יש לציין את כל השפות בהן אתה שולט ואת מידת השליטה בהן.

מחשבים: יש לציין את כל התוכנות שאתה מכיר ואת רמת הבקיאות שלך בהן.

מאפיינים אישיותיים מומלצים לקורות החיים ולמכתב המלווה.


7. מיומנויות בינאישיות: תקשורת בינאישית מצויינת, כישורי הבעה גבוהים בכתב ובעל פה, אדיבות ושירותיות.


8. מיומנויות כלליות: יכולת למידה גבוהה, יכולת הדרכה, העמקה וירידה לפרטים, בעל חשיבה אנליטית, בעל חשיבה יצירתית, בעל מוסר עבודה גבוה, בעל מוטיבציה גבוהה, בעל כושר ארגון וסדר, אמין, בעל יכולת לעבוד תחת לחץ וריבוי משימות.


9.מיומנויות ניהוליות: בעל יכולת גבוהה בהנעה והובלת תהליכים, ניהול פרויקטים, אנשים, אחריות וראייה מערכתית.


מצאתם ערך בפוסט, מוזמנים ומוזמנות לשתף ולהפיץ!🙏

42 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page