top of page
חיפוש

ניווט דרך אתגרי התקופה




יצרניים /יבואנים/יצואנים ועסקים בכלל מתמודדים בתקופה הנוכחית עם אתגרים רבים כמו שיבושים בשרשרת האספקה ועלויות שילוח גבוהות מהמתוכנן.


שלל האתגרים האלה מביאים למצב של אי ודאות מוגברת, אבל גם בתוך אי הודאות - ישנן דרכים להתגבר על המצב ולנווט דרך אתגרי התקופה:


גיוון שרשרת האספקה -

עלות היבוא עלתה משמעותית בחודשים האחרונים, ולמעשה מאז 2020, ענייני יבוא מצריכים מאיתנו לפעול בצורה מאוד מחושבת.

כדאי ליבואנים ועסקים שנעזרים ביבוא לגוון את בסיס הספקים שלהם כדי להפחית את ההסתמכות על מקור יחיד (במיוחד אם הוא ממוקם באזור עימות), וכמו-כן, לזהות וליצור קשרים עם ספקים מאזורים יציבים יותר, על כל צרה שלא תבוא.


שיתופי פעולה מפרים -

עסקים הפועלים באותו התחום יכולים לשתף פעולה ולהשלים חוסרים במקרה הצורך.

 שיתופי פעולה כאלה יכולים גם לגוון את תמהיל המוצרים וגם להכניס את העסק לייבוא של מוצרים משלימים.

בנוסף לשיתוף פעולה מפרה והדדי, כדאי לבוא בגישה חיובית ולשתף גם במידע עסקי מועיל כמו שיטות עבודה, תובנות מומלצות וניווט דרך אתגרי המלחמה. עבודה בשיטה תומכת שכזו יכולה להיות ההבדל בין הישרדות לצמיחה מהאירוע, ואף לחזק קשרים עתידיים.


תמחור מחודש -

בעת משבר יש להיערך מיידית לשינויי מחירים. תמחור מחודש תוך התייחסות לעליית מחירי ההובלה, יקטין את הפגיעה ברווח של העסק ויעזור לו לצלוח את המשבר.


היעזרות בבעלי עניין -

צעד גדול שניתן לעשות כדי לצלוח משבר, היא להקים רשת מקשרת בין יבואנים לבעלי העניין הרלוונטיים לתחומו. סוכנויות ממשלתיות, מוסדות פיננסיים ואיגודי תעשיה.


בתוך ההזדמנות הזאת - אפשר אפילו לדבר על סיוע הומניטרי. לחקור הזדמנויות לתרומה עבור מאמצים הומניטריים וכך להפגין אחריות תאגידית ולהרוויח רצון טוב.


כפי שניתן להבין שבתקופה זו (וכולי תקווה שתסתיים בעתיד הקרוב) עלינו לאמץ אסטרטגיות חדשות, שותפויות חדשות ולהתבונן מחדש על תמהיל השיווק - ארבעת הPs:

  • במוצרים Product

  • במחירים Price

  • בהפצה Place

  • קידום מכירות Promotion

ואולי אף המיצוב Positioning

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page